Na forum obowiązuje system RANG, który ma na celu przyporządkowania odpowiednią wartość umiejętności danej postaci, za pomocą punktów doświadczenia, które można wymienić. Wymieniane są one zazwyczaj na podciągnięcie naszej rangi, co tez daje nam możliwość stworzenia silniejszej na wiele różnych sposobów. Może tu chodzić o siłę fizyczną, psychiczną o inteligencje itp.
Na starcie, każda z postaci ma do wykorzystania 130 punktów. Może za tą ilość wykupić sobie rangę, czy też moce. Każda moc, magia, dzielą się na rangi. Rozpoczynając od D a na SS+ kończąc. Każda ranga posiada własny koszt wymaganych punktów doświadczenia.
- Ranga D - 15
- Ranga C - 30
- Ranga B - 50
- Ranga A - 80
- Ranga A+ - 100
- Ranga AA - 120
- Ranga S - 150
- Ranga SS - 200
- Ranga SS+- 250
Istnieje również ranga SSS jednak jest ona rangą legendarną i jedyny sposób aby ją zdobyć to tak naprawdę szczęście. Odnaleźć różne zapiski na ich temat można tylko na misjach na poziomie od Brutalnego wzwyż. Ich koszt zazwyczaj przekracza 300.
Punkty doświadczenia pozyskujemy za wykonywanie misji, czy nawet naukę, ale również za wszelkiego rodzaju walki, nawet sparingi. Jednak najwięcej punktów można uzyskać za wykonywanie misji. Misje dzielą się w sposób następujący:
-poziom łatwy - Można zdobyć maksymalnie 30 punktów doświadczenia
-poziom średni - Można zdobyć maksymalnie 60 punktów doświadczenia
-poziom trudny - Można zdobyć maksymalnie 90 punktów doświadczenia. Jednak odradzam wybierać się na nie w pojedynkę posiadając tylko jedną rangę A+, jeżeli wybieramy się na takową misję grupową, wówczas lepiej mieć albo 1 osobę posiadającą 2 moce rangi A+, albo 2 osoby posiadające po 1 takiej mocy.
-poziom b. trudny - maksymalnie 140 punktów doświadczenia. No tutaj to już są wyższe schody. Przyda się mieć co najmniej 4 rangi A+, albo chociaż 2 AA.
-poziom brutalny - maksymalnie 210 punktów doświadczenia. Zaleca się mieć rangę S x2 albo kilka AA.
-poziom niemożliwy - max 300 punktów. Cóż tutaj bez SS+ albo chociaż kilku SS lepiej nie próbować.
Pamiętać jednak należy, że podane tutaj zdobycze to tylko próg maksymalny, minimalne progi na każdym poziomie to odpowiednio. 5 --> 30 --> 60 --> 90 --> i każdy kolejny to 110.
Podnoszenie rang:
Jeżeli chcemy podnieść rangę musimy wydać różnicę rangi niższej do wyższej, plus połowa wyższej. Czyli chcemy rozwinąć rangę z C do B wydajemy różnicę, czyli 20 + połowę rangi B, czyli 25, a więc musimy wydać 45. Natomiast z rangi B na A musimy wydać 70.
Opiszę teraz mniej więcej jaką siłę mają poszczególne rangi.
Ranga D - Siła tej rangi, to proste ataki, które jedynie zadają rany rzędu ucięcia się podczas np. krojenia chleba. Więc tak naprawdę zabijesz nimi tylko małe zwierzęta. Jednak nie posiadają one ograniczeń czasowych, więc można nimi spamować. Więc jak tak zaspamujemy przeciwnika, to możemy go nieźle poharatać.
Klątwy: Tylko nieznacznie osłabiające przeciwników.
Ranga C - Ataki tej rangi zadają obrażenia na poziomie nieco poważniejszych ran. Rany te są bolesne i zazwyczaj utrudniają poruszanie się, jednak nieznacznie.
Klątwy: Osłabiające przeciwników w sposób nieco bardziej znaczący.
Ranga B - W tym przypadku skille mogą spowodować złamania.
Klątwy: Klątwy tej rangi mogą zranić przeciwnika, lub nieco go osłabić
Ranga A - Mogą pozbawić kogoś kończyn.
Klątwy: Na tej randze dodatkowo mogą znacząco osłabić przeciwnika na krótki okres czasu
Ranga A+ - Te umiejętności mogą już bez problemu wysłać do szpitala na dłużej.
Klątwy: Klątwy mogą działać przez pewien czas nawet po walce.
Ranga AA - Tutaj możemy zrobić dziurę w budynku.
Klątwy: Działają spory czas po walce.
Ranga S - Te skille już niszczą budynki.
Klątwy: Mogą działać nawet przez wiele lat.
Ranga SS - Zbliżone do rangi S ale z większym polem rażenia.
Klątwy: Raz nałożone zostają na całe życie.
Ranga SS+ - Chyba wiadomo.
Klątwy: To samo co wcześniej.
Starajmy się trzymać ogólnego obrazu klątw.
Trzeba pamiętać, że te umiejętności nie muszą dokładnie tego robić, jest to tylko zobrazowanie siły rang, tak mniej więcej.
Moce
Chodzi ogólnie o umiejętności i bronie każdej z ras. Przedstawione tutaj zostaną ograniczenia oraz ogólne ich zasady, jak i ewentualne przykłady.
Inne Istoty
Posługują się mocą. Pozyskanie nowej mocy to tylko kwestia jego wymyślenia, i wydania odpowiedniej ilości expa.
Ludzie
Posługują się magią. Różnego rodzaju zaklęcia, klątw. Pozyskanie nowego czaru to tylko kwestia jego wymyślenia, i wydania odpowiedniej ilości expa. Za każdą naukę nowej klątwy, bądź zaklęcia, gracz płaci od 50 do 100 punktów doświadczenia, w zależności jak silny jest ich wybór.
Youkai i Hanyou
Tak, no to Youkai i Hanyou używają magii kryształów. Każdy Youkai i Hanyou posiada magiczny artefakt zamknięty w krysztale, z którego może przywoływać swoją broń. Kryształ ten może mieć formę kolczyka, sygnetu, pierścionka lub kształt jakiegokolwiek innego przedmiotu, które zamienia się w broń kiedy oni tego zechcą. Następuje to dzięki kawałkowi kryształu zawartemu w tym przedmiocie. Z kolei ich umiejętności polegają na języku pradawnym. Aby użyć umiejętności muszą po jakiejś powierzchni przejechać palcem, dwoma, dłonią, a najlepsi mogą nawet stopą. Wówczas po takim przejechaniu pojawiają się pradawne napisy, które znikają dosłownie chwilę po tym, jak zostaną nakreślone, przez co dłuższe słowa wymagają większej ilości czasu oraz przedłużenie przytrzymania danej części ciała na powierzchni, na której się pojawiają. W innym wypadku cała umiejętność zostanie przerwana i wymagane będzie powtórzenie wszystkich działań. Najczęściej aby użyć ataku obydwie rasy robią to na powierzchni broni, aczkolwiek niektóre ataki wymagają większej powierzchni, więc trzeba to zrobić na ziemi, ścianie, itp. Obronę natomiast można tylko na takiej powierzchni. Nie potrzebna jest żadna inkantacja ani nic w tym stylu. Tworzenie nowych ataków wygląda tak samo jak w przypadku Magii Innych Istot.
Warto tutaj dodać iż punkty doświadczenia, jakie gracze zbierają podczas gry, mogą wymienić nie tylko na moce, czy tez rangi, ale i artefakt. Wymiana ta jednak kosztować ich będzie 100 punktów.
Napisane takim kolorem, by krety widziały.