Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share

System Walk Empty
 

 System Walk

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down 
AutorWiadomość
Naho
Naho

PisanieTemat: System Walk   System Walk Empty06.09.16 18:32

Po pierwsze prosimy o prowadzenie walk jeden na jednego, lub dwóch na dwóch maksymalnie. Wolimy unikać starć w większych grupach i staramy się prowadzić je jak najrzadziej.

Każda walka prowadzona jest przez sędziego, decyduje on o jej przebiegu oraz wyniku na podstawie jakości waszych opisów tego co robi wasza postać. Dodatkowo wielki wpływ na wynik każdego starcia mają statystyki waszych postaci i to jest najważniejsza część.

Podczas walki piszemy kolejnością zmienną. Czyli:
Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Sędzia
następnie
Gracz 2 ---> Gracz 1 ---> Sędzia
i ponownie Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Sędzia

Po co? Otóż po to, że zapewnia to większą uczciwość, gdyż pierwszy w kolejności opisuje się atak, lub nawet ich serie, a gracz drugi w kolejności opisuje obronę, więc wpierw jeden atakuje, a drugi się broni (może też próbować kontratakować) po czym następuje zamiana.

Wiele zależy od statystyk, więcej na ten temat w dziale mechanizm, oraz w temacie statystyki. Trafienie w poszczególne części ciała zadaje różne ilości obrażeń od broni bazowej, do tego też dochodzi czystość trafienia. Ataki z zaskoczenia zadają też 50% większe obrażenia, działa to jednak tylko w przypadku pierwszego ataku.

W przypadku sparingów sędzia jest niepotrzebny. Możecie sami dogadać się co do przebiegu walki. Jednak jeśli chcecie możecie również go poprosić o sędziowanie takowego.

Kolejność w przypadku walki dwóch na dwóch:

Gracz 1 ---> Gracz 2 ---> Gracz 3 ----> Gracz 4 --- > Sędzia
następnie
Gracz 2 ----> Gracz 1 ---> Gracz 4 ----> Gracz 3 ---> Sędzia
itd.

Oczywiście kolory oznaczają jedną drużynę, czerwona to jedna para, a niebieska, to druga. Tutaj również walka jest nieco trudniejsza, gdyż wszyscy opisują jednocześnie atak i obronę, więc muszą przewidywać ruchy nie tylko jednego przeciwnika ale i drugiego, że czasami też i drugi przeciwnik może nas zaatakować. Wtedy możemy też zaufać naszemu towarzyszowi, że mu na to nie pozwoli.
Zapytacie też pewnie czemu kolejność jest zamienna. Odpowiedź jest bardzo prosta. Daje to pewną możliwość współpracy, oraz wykorzystywania dziur w obronie przeciwników. W jaki sposób? Wysilcie się i wymyślcie sami, jak możecie to wykorzystać.

Gracze z tej samej drużyny również mogą się dowolnie zamieniać, albo mogą pisać w taj samej kolejności przez całą walkę, albo co turę, czy też co kilka tur się zamienić, byleby nie zaczynała drużyna inna, niż ta, która powinna obecnie aktualnie zaczynać.

W walce dwa na dwa jest też przez sędziego brana pod uwagę jedna rzecz. Możliwe zgranie walczących, to znaczy, jakie są między nimi powiązania i na podstawie tego jak zgrani mogą być, logiczne jest przecież, że jeżeli przyjdzie tak walczyć dwójce wojowników którzy kompletnie się nie znają, albo słabo, to będą walczyć gorzej niż np. rodzina, współlokatorzy, wieloletni przyjaciele, osoby trenujące razem, itd. W tych przypadkach więcej "łączonych" ataków będzie odnosiło sukces.

Pozostaje już tylko walka we trzech, czyli dwóch na jednego. Ten który walczy sam pisze zawsze na końcu - ma to na celu ułatwienie mu obrony oraz wykorzystanie możliwych dziur w obronie jego przeciwników.

UWAGA: Sędzia to zazwyczaj mistrz gry, lub może to być inny gracz, jeśli walka nie jest oficjalna i jest sparingiem. Wiadome jest, że mistrz gry ( tu sędzia ) może być w wielu miejscach na raz, gdyż przecież czasami będzie musiał prowadzić kilka sesji jednocześnie. Nasze postacie traktują go tak, jakby go tam w ogóle nie było.
Powrót do góry Go down
 
System Walk
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
 :: Organizacja :: Kompendium :: Mechanizm-
Skocz do: